Monday, March 14, 2011

growing up , up and away

you all fikir ' growing ' nie ape?
maksud aku dalam growing nie semua tumbuh
segala-galanya tumbuh
means semakin banyak
etc fizikal , mental , rohani dan jasmani
hahahha
aku rasa aku duduk rumah da semakin besar aku ni ha
ye la face to face dengan pakwe lappy aku ni ha
* membesarkan punggung *
tapi kenapa ramai orang kata aku kecik ?

*********
azeem : asal aku nampak ko makin pendek?
aku : act aku rasa aku makin gemok
azeem : seriuss,ko macam makin pendek
azeem : ko buat ape kat rumah ? exercise sangat ke ?
aku : padang kat sebelah rumah tak buat hiasan je,aku layan korea lar
( lebey kurang camni lar conversation kitorang)

***********

taqi : mak cik asal ko makin pendek ha?
aku : besar ape nie ha
taqi : sekolah rendah dulu pon ko ala-ala camni gak
aku : ye ke?
taqi : ko tak membesar dari sekolah rendah lagi ke?
aku : membesar okay ?
( lebey korang camni lar conversation aku ngan taki )

*************

sebenarnya aku rasa aku makin gemok
mission aku nak maintain 42 kg tak mungkin dapat
even aku tak banyak sangat makan kat rumah,berat badan aku tetap naik
tatau naper camtu
tapi kan bila ikut logik akal, dulu time sekolah gerak sana-sini
ada kelas,balik sekolah,pergi dewan makan , segalanya jalan kaki la senang cerita
benda-benda tu la yang bakar lemak aku

LAGI SATU ' GROWING '

bila fikir dengan akal sepenuhnya
semakin kita tumbuh = membesar
segalanya makin complex
otak semakin berkembang
umur meningkat
da tiba untuk jadi matang
tahu baik buruk
aku rasa nak jadi budak-budak
tak payah fikir complex tapi simple
tak payah risau ape-ape
* i hate being matured *
memang pon rasa pemikiran aku nie cam jual ikan ( selfish )
tapi entah
susah aku nak explain tahap gaban yang begitu complex untuk dihayati mahupun difahami
( da start keling da nie )
tapi benda nie baik gak
kalau budak-budak sangat nanti cam bebal selama-lamanya pulak
ribena sangat pon susah
tak tahu ape-ape pon susah gak
hahaha semua susah senang cerita
fyi,tak de benda yang senang pon kat dunia nie
nak senang, kena susah dulu

* fyi aku rasa pipi aku dah makin tembam , badan makin gemok *

p/s : kecik itu comel..hahahha (semakin perasan)

No comments:

Post a Comment