Friday, December 31, 2010

semakin hari semakin bosan

oleh kerana kebosanan yang melanda diri aku nie semakin teruk,aku mula mengambil beberapa wadah yang pragmatik lagi efisien untuk mengurangkan fenomena bosan yang melanda diri aku nie.
*wahh star gak BM aku ni,credits untuk cikgu BM,terima kasih*
(cikgu solehah,cikgu ruwaidah,cikgu fauziah,ustaz kamisan)
semalam aku da daftar kelas memandu,,dari kebosanan ini melanda seperti tsunami..
aku pun start membaca buku kelas memandu + novel yang kak qis bagi pinjam..
boerd daily life aku yang bosan ni akan terisi lagi dengan pertolongan anak mithali (aku) wat kerja rumah..
jadi baby sitter untuk adik aku..
wahhh..since adik aku nak mula sekolah,aku kena ready untuk mempersiapkan ketahanan mental dan fizikal untuk bangun awal dan menghantar adik aku ke sekolah seawal jam 9.00 pagi (adik aku special sebab dia buat sekolah tu sekolah bapak aku,datang lambat)..
pukul 12.30 jemput puteri kesayangan famili aku (adik aku yang sarah)
dan mungkin daily life ini akan berterusan sehingga aku masuk campus life..
tapi takper aku akan mencari modus operandi yang vital untuk aku dapatkan duit

hoi hawa
(monolog dengan diri sendiri)

"jangan malas! cari kerja takpon tolong abah kat sawah
"tapi malas,nanti penat"
"takde benda pon yang tak penat kat dunia nie"
"tidur?"
"tidur lame + banyakpon penat! tak sedar ker?"
"aah betul jugak"
"buat lar kerja yang berfaedah"
"aku tolong jer mama ngan abah wat kerja"
"cari kerja lar..kater nak beli hard disk 640GB? kater nak beli mp4 SONY?"
"i'll do it,then"
"good luck and all the best for myself?"
"yeah!!"

(tamat monolog)

aku harap sekali test jer aku da lepas..takdak lar membazir duit mak bapak aku
nak duit sebab nak jumpa kawan-kawan
miss you all yaww!

No comments:

Post a Comment