Sunday, December 26, 2010

ikan masin

kenapa agaknyer aku buat tajuk ni..
sebab aku makan ikan masin hari nie :)
erm,kalau nak diikutkan memang satu family aku makan ikan masin
dehydrate tau ar..sedap punya pasal lahap je..
actually,dulu aku tak suka sangat ikan masin
setiap kali aku makan mula ar mata,hidung aku membentuk satu kedutan di muka aku yang lawa nie..
berkedut dahi aku makan ikan masin..haaha
tapi sekarang favourite ar..ikan masin + pajeri terung = sedap!!
dengan penuh skill ar jugak aku masak..nasib baik tak hangus tukar warna hitam..
elok-elok warna boleh jadi cantik macam emas nanti sehitam bontot kuali..
tapi yer kan 'serahkan pada yang pakar'
aku lar pakar goreng ikan masin

*dialog aku dan mama ketika aku goreng ikan masin*

"betulkan mama? lepas spm angah belajar masak" aku cakap
"ala setakat goreng ikan masin mama umur darjah 1 da pandai " balas mama
"tu zaman old school boleh ar citer" aku cakap
"perempuan kalau tak pandai masak tak boleh kahwin" bebel mama
bila aku fikirkan kalau aku nak kahwin kena pandai masak
"ala ma, ader orang gaji lar"aku cakap lagi
"ha..nanti laki ang kahwin + lari dengan orang gaji tu,baru ang menyesal" mama bebel lagi
"mama macan doakan jer"riak muka aku yang mengada-ngada
"mane2 laki nak rase air tangan isteri..tengok mama,da gemok abah tu ha"mama gelak

*tamat*

takkan aku nak goreng ikan masin je kan untuk laki aku..hahha
aku sebenarnya tak interested nak masak lauk2.tapi suka wat keke,cookies,kuih
hahaha..alkisah itu ceritanya

http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment