Monday, June 18, 2012

Happy Father's Day

selamat hari abah
aku panggil abah, korang?

angah sayang abah
abah, my hero
dalam banyak-banyak abah kat dunia ni, abahlah abah yang paling angah sayang
the one yang sangat memahami, sangat garang, tegas, caring, cool, sporting semuanya lahhh

aku kalau nak cari boipreng, nak macam abah aku
kenapa? kompem berduit :D
abah lah banker aku
hehehhe, sapa kot tahan anak macam aku
dah lah suka duit
bisnes aku modal abah, tapi untung aku :D
paham-pahamlah aku
bila shopping mulalah mulut aku nak tu nak ni

honestly, aku memang paling rapat dengan abah
bila aku ajak sesiapa orang rumah aku berlatih driving,
hanya abah je berani duduk sebelah aku
yang lain semua kecut
scary ke aku ni?
the one yang tak henti-henti mulutnya ingatkan aku pasal keselamatan masa driving
"bawak elok-elok, mata pandang cermin tengok depan"

aku ni boleh tahap agak manja dengan abah
sebab tu banyak sedara mara aku perli tempias sana
dok compare aku dengan along, perli aku
bila aku mengadu, kompem abah tenangkan aku
"buat lekk sudah, biar dorang kata apa"

aku ingat masa aku comel kecik dulu
abah selalu bawak aku beli whipped potato KFC sebelum hantar aku kat rumah cik ea'
hehehheheheh, whipped potato without gravy masa dulu lahh

abah jugaklah the one yang sapu air mata aku time bergaduh pasal basikal dengan along
pasal nak redah padang pergi sekolah agama petang
normal kebanyakannya, anak perempuan rapat dengan ayah
anak lelaki dengan mak
biasanya macam tu lahh

dulu masa kecik-kecik
abah panggil aku INTAN 
lawak tak? heheheh
bila ingat balik serius lawak nama manja tuh
dulu abah suka no tepuk bontot aku sambil panggil aku intan
"intan abah, intan abah "

sampai la ni
ada satu biji tulang menda tah kat peha aku
mama kata tu abah punya pasal lah tu
bila aku tanya apa?
abah gelak diam je, rahsia~~

bila aku ada masalah kat sepintar
abah jumpa pengetua
cakap
"saya tahu anak saya macam mana, kalau dia marah dia hentak pintu, maknanya dia marah lah tu
tapi saya tahu dia anak yang baik, satu-satunya anak perempuan saya yang berakal, adik perempuannya pulak down syndrome, dia lah yang saya harapkan"
aku dengar record tu, and kompem aku leleh

aku ni kalau marah dengan abah
biasanya aku lawan takpon masuk dalam bilik tidur
and biasanya aku ego nak tegur abah
so aku buat bodoh gaya macam tak pernah gaduh
and tak lama pon sehari, dua hari elok dah
borak macam biasa

dulu aku lagi gelap dari sekarang
abah selalu marah jangan keluar rumah
dibalingnya topi keledar kat aku
tapi aku degil jugak, biasalah budak kecik
sekarang, nak keluar rumah pon malasss
doklah layan internet ni ha...

masa mama tak de kat rumah, pergi kursus
abah masak 
aku ingat lagi bila aku kutuk nasi goreng hitam bapak aku
serius tader hati apatah lagi pandang nak makan
sekali rasa, eh? sedap pulak?
bravo!! *clapping hands

aku tahu abah risau dengan masa depan aku
apa nak jadi dengan aku
masuk Uni mana
aku amik course apa
aku tahu dalam busy dia doklah pikir pasal aku
apa aku nak kerja masa depan
aku tahu dia risauu

the one yang risau aku tak pandai masak, siang ikan
dok lah panggil aku suruh aku tengok demo siang ikan
macam mana lah nak kahwin nanti?
ye lah paling aku pro, masak nasi, tu je lah

kalau dapat result yang kurang memberansangkan
aku kompem bagitahu abah dulu
and kompem dia yang tenangkan aku
"takpe takpe cuba lagi"

masa aku Form 1
aku memang nak keluar dari Sepintar
abah bagi tempoh 7 hari stay kat Sepintar
dan dan la aku tujuh hari call rumah cakap dengan abah
and masa tu jugaklah bapak aku nangis
mama relaks je, abah yang lebih
datang setiap minggu jenguk aku, pujuk aku

the one yang paling risau dengan makan pakai aku
kat Sepintar dulu, abah yang beli makanan untuk aku
abah tahu aku susah makan
aku tak banyak makan
aku tak banyak makan nasi
abah lah yang belikan aku stok makanan semua
datang setiap minggu tanya "angah nak apa-apa tak?" 




angah sayang abah
terima kasih abah untuk segalanya
angah mintak maaf atas salah silap angah
angah dah lah suka lawan balik cakap abah :')
semoga abah sihat selalu, diberi kesihatan yang baik dari Allah SWT
diberkati dan dipermudahkan Allah segala urusan kerjanya dan murah rezeki

SELAMAT HARI BAPA
i love you and always love you, forever
angah sayang abah


* angah sayang abah *

p/s : bergenang air mata aku masa typing
banyak cerita sebenarnya, keep it as a sweet memories between us
angah sayang abah


No comments:

Post a Comment