Showing posts with label nak baik cepat. Show all posts
Showing posts with label nak baik cepat. Show all posts

Wednesday, November 20, 2013

Illuminates Me


Asalammualaikum
okay ni cerita budak-budak first year PPKAS sebenarnya
tapi oleh kerana aku yang bagi dorang makan, so aku involve sama
program ni kitranya macam orientasi first year lah
aku dulu pon ada
program ni bertujuan nak jemput bebudak first year join PPKAS Family
nak eratkan silaturrahim
ok

Program : Illuminates me
Venue : Bukit Cenderawasih, Kangar Perlis
Date and Time : 17th Nov 20013 / 1400

okay kerja aku bawak roti untuk dorang
bawak kamera mira
pastu konon-kononnya site visit
aku tawan Bukit Cenderawasih uollss
ok aku mengaku, aku nak pitam jugaklah
hahaha 
sorry kesihatan aku menganggu sejak dua menjak ni
ok aku tak tahu dan tak nak jumpa doc *ok aku ketegaq*
ok aku malas nak typing, kira power lah aku upload gmbar je AHAHAH
aku power weyh pusing satu bukit ni HAHAHA
atasvpuncak, boleh nampak satu Perlis woww
subhanallah
Ok ada satu mamat first year ni aku crush HAHA ;p




























*mana lagi, meh sini aku hiking*

p/s : thanks wancik tolong dan sabar, k manan jugak. ni boleh broga pulak pasni HAHAH
KONONNNNN

Friday, November 1, 2013

kes rompakan

Asalammualaikum
terajen tetiba nak update pasal diri aku
hati aku rasa cam nak story je pasal kes rompakan aku HAHAHA
sedih woii
the story begin

aku kan cerita previous entry aku AJK Makanan Hari Sukan UniMAP untuk ppk aku
punyalah seronok
muka gelak happy ceria, babeng fake muka aku
jumaat kira first day aku nak jalankan tugas AJK Makanan
aku kena rompak woii
cash aku habis, dompet duit syiling habis habis
opkos lah dompet plus duit syiling basuh baju aku dia hambek
angin betol aku
kalau duit syiling je dia amik mau "kaching kaching" bunyi
cash dalam purse aku dia hamek
purse aku selamat, I/C kad bank ape semua dia tak sentuh
cash je dia amik, bangang tak
yang lagi haru, dia amik duit budget makanan PPKAS tu
aku seriau tader duit
duit ptptn aku dah tak jenguk langit dah, duit ada, tapi sikit
aku lah kena ganti duit PPKAS
aku bajet, aku mintak duit kat abah, tapi tak sangka betul seawal ni
aku dah bajet-bajet duit aku
boleh survive sebulan dua lagi
tapi ye dah ganti duit PPKAS, ye nak tebal muka mintak abah
mahu tak melalak aku kat abah dengan mama
aku shock gila nak bayar duit makan kat Cafe Shafaz takde duit
aku beli ayam goreng seketul, teh ais, total RM3.40
bukak purse, ZERO!!
ada duit syiling tak sampai sehinggit
celaka kau pencuri
pandang kiri kanan tengok ada muka aku kenal tak, nasib aku nampak kak sai tengah makan
aku pon mintak duit kat dia
ok berhutang :'(

mama on the phone masa aku melalak menangis
" kurang ajar pencuri tu sampai anak kita berhutang kat orang, nak bayaq duit makan takdaq duit bah, macam pengemis! "
ok keluar slang penang mak aku

ok family aku memang strict pasal hutang-hutang ni, tak cukup duit, mintak kat abah bukan kat orang lain
tapi aku kalau terdesak, memang terpaksalah kannn
tapi, otak aku penuh dah ingat nak bayar hutang bila
aku siap tulis lagi aku hutang sape and berapa

*ok mood angin taufan pasifik selatan sekarang*
aku mula-mula ingat duit hilang masa aku pergi lab
 tapi kawan-kawan lab aku takde sorang pon duit hilang and dorang  semua cakap
mustahil orang curi kat lab, ye lah ape taknya
aku datang lab sign attendance je
power tak aku? (ok aku bangun lambat)
aku pon terdiam fikir, betul gak masa sangat singkat
lab habis 12 tengah hari aku sampai lab pukul 11.30 pagi
ada nampak mustahil tak
ok habis bagi makan kat Pauh petang malam
balik rumah aku tengah tengok drama korea, aku teringat
MANA DUIT SYILING BASUH BAJU AKU???
ok masa tu aku tahu, duit aku hilang kat rumah dari pukul 3 pagi sampai 10 pagi
maknanya masa aku tidur, sebab malam tu aku balik lambat buat hiasan khemah
aku ada syak orang tapi aku takmau panjangkan hal ni

abah cakap 
"takpelah rezeki dia nak ambik duit angah, nasib baik duit hilang, kepala hilang macam mana?

aku syak pencuri ni

1. orang pecah masuk
2. orang rumah sendiri
3. tetamu

ok aku tak syak orang pecah masuk, sebab kalau pecah masuk kenapa dia ambik duit aku je?
kesan umpil pintu ke hape semua takde
satu lagi kalau pecah masuk, ye dia amik laptop ke, keyboard aku ke, laptop org dalam rumah aku ke
ni memang dia ambik duit aku je
celaka.
aku rasa pencuri ni memang dah aim aku, ye lah, atas meja dua helmet,
dalam bilik ada keyboard, kaya minah ni, tak rasa gamaknya aku amik duit dia 4 ratus sekali dompet berisi syiling

ok pada pencuri itu, kepala hotak kauu!!

so reason 2 dan 3 je tinggal. Aku pon dah malas fikir
tapi hati aku bengang "4 ratus ringgit sahaja" yang dia ambik tu banyak
aku dahlah mata duitan, materialistik
kau boleh nampak tak pengaruh duit kat aku
aku suka duit, mana aku tak angin
RM200 duit abah bagi kat aku, RM200 lagi duit PPKAS punya makanan untuk Hari Sukan
aku cakap satu hallah
kalau duit yang kau curi tu, kau buat sedekah kat fakir miskin, ye aku halalkan
tapi kau buat ke arah foya-foya kau, Allah yang balas

ok aku pon sebenarnya salah
salah aku letak purse plus dompet berisi duit syiling tu kat atas meja
memang masa tu busy gila
kononnnnn
HAHA
ok ni ikhtibar untuk aku dan orang yang baca blog aku
hati-hati, dunia ni masih ada orang yang tamak
dulu aku pon suka curi duit abah, ok aku mengaku family aku susah dulu
nak beli jajan super ring 30 sen tu aku tak dapat
aku sanggup curi duit abah
sekarang Alhamdulillah, tak muncul dah habit tu
tapi ada yang camni pulak gayanya
ambik duit abah pastu dah guna baru bagitahu abah HAHAHA

abah
"abah tak nak anak-anak abah mencuri dah, kalau nak sesuatu mintak, kalau abah rasa patut beli, abah beli,ada bendanya ada, mungkin abah lambat beli, tapi insyaAllah dapat. Satu lagi, jangan berhutang, nanti kita tak terbayar"

panjang story aku ha, power tak
lama aku tak type cenggini tau
long long long long time ago je aku type panjang gini
cerita aku ni jadikan ikhtibar
 dalam kalangan aku 4 beradik, yang paling hilang banyak barang, AKU lah orangnya
terima kasih abah mama yang dok dengar aku melalak menangis duit hilang ;'(
parents gets your solution solved, indeed. Financial problem, obviously.
thank you mama and abah :')

cute tak muka aku, ty ida amik gambar aku
parody aku melalak menangis kat mama and abah

*orang gila, tak megaku dia gila, samalah pencuri *

p/s : ok aku susah nak redha bab duit ni, aku rasa dosa aku banyak kot, kurang sedekah
tu yang orang amik duit aku tu.Astaghfirullah. Case Closed.




Thursday, August 2, 2012

for the first time in my life

Assalamualaikum (^_^)

so aku nak cerita kecuakan aku HAHA
untuk pertama kalinya sejak aku dapat lesen P aku kena tahan dengan polis
oh ye polis bukan polis biasa, polis trafik
memang mangai aku haisssshh
malang memang tak berbau
niat aku baik kot hari tu
lawat abah kat hospital, dah balik nak ambil sarah pulak balik dari sekolah
beli ikan gelama untuk abah
yupp, masa abah admitted to hospital, it was such a hectic routine day!!
tired, fatigued, sad and tired again.
imagine lah
abah takde kat rumah memang agak susah lah
susah nak handle rumah sorang-sorang
dengan sarah punya mood nak pergi sekolah, birthday sarah, 
ulang-alik dari hospital sebab nak penuhi keperluan abah
yupp penat, tapi sekarang abah dah keluar hospital, Alhamdulillah
iya lah cuma kena  up to date sentiasalah dengan abang doktor

**********************

masa : tengah hari
tempat : tadika kemas selekoh hospital nak masuk pejabat pos Tanjong Karang


dengan penuh gayanya aku keluar dari wad abah
naik motor, pulas-pulas starter motor, undur belakang, keluar parking, tekan clutch dan tekan minyak
weee, then terserempak dengan dua orang lelaki bawak motor RXZ
penunggang (mamat 1) kakinya berbalut, dan pembonceng (mamat 2) kepalanya berbalut
kiranya kitorang keluar dari gate hospital sama-sama
masuk selekoh tu dan dan kena tahan polis (=.=')

aku : saya pon kena tahan jugak ke?
pachii : ada sebab lain ke kamu tak boleh saya tahan?
aku : ok pachii (muka ketat dahhh)
pachii : ha.. keluarkan kad pengenalan dan lesen cepat!
aku : ye ye, nah pachii (ok, cuak plus nervous)
pachii : (tengok lesen) amboi kamu baru lesen L dah berani bawak motor sesuka hati?
aku : eh L? saya ada P dah pachii
pachii : yang kamu bagi kata saya ni lesen L
aku : oh ye ke? jap yee
pachii : ha.. betul pon, mana kamu punya plat P?
aku : ada pachii kat belakang ni?
pachii : depan punya mana? kan dah bagitahu dalam ceramah plat P kena ada depan belakang?
aku : la ye ke? taper lah pachii, balik ni saya terus beli, boleh lahhh
pachii : kali ni lepas, balik ni terus beli paham? mana cukai jalan?
aku : cukai jalann?? (aku blurr masa ni, amenda cukai jalan) er.. kat rumah pachii (>.<)
pachii : KAT RUMAH????? macam mana kamu boleh bawak motor kalau cukai jalan tinggal kat rumah?
aku : ahh sory lah pachii
pachii : apa sorry-sorry?? road tax kamu mana?
aku : road tax? bukan dalam motor ke pachii?
pachii : ha bukak, adik oi... road tax dengan cukai jalan tu sama lahh (akak polis tepi aku dah gelak-gelak)
aku : ahh road tax saya tau lah pachii
pachii : ni lah anak muda sekarang cukai jalan tak tahu, road tax tahu, dorang ni bahas inggeris diagung-agungkan (mode ceramah lah pulak aku pekakkan je telinga)
aku : ye pachii (mak aihhh tak tahu panas ke pachii ni??)
pachii : balik ni kena buat apa?
aku : beli plat P pachii, ermm dah lepas lah ni?
pachii : bosan sangat ke ceramah pachii? ha... dah boleh pergi dah
aku : toce pachii ^O^

******************

dua orang lelaki yang keluar dari hospital sama-sama dengan aku pon kena tahan
okay ni lawak mamat 1 kaki berbalut, mamat 2 kepala berbalut

pachii : mana topi keledar?
mamat 1 : kami baru balik dari hospital, apa pon tak bawak
pachii : okay saya paham kamu rushing emergency nak pergi hospital, tapi kenapa kamu tak bawak topi?
mamat 1 : rushing pachii, lupa
pachii : kalau kamu rushing, tak pakai topi bawak motpr laju, kalau kamu accident, mati katak jugak, masuk hospital emergency  jugak
mamat 2 : ishh pachii jangan cakap camni, kami berbalut ni ha 
mamat 1 : betul tu pachii
pachii : hesh korang ni.... kau!! (mamat 1) kaki kau yang berbalut bukan kepala, yang belakang kau ni aku percaya, lain kali pakai topi ingat!!

aku memang dah gelak habis
kau bayangkanlah, muka mamat tu memang merayu habis
cewaahh padahal aku pon sama je
ye lah blurr blank sampai road tax dengan cukai jalan pon aku lupa
memang mangaii lahh
tahu tak napa aku tak letak plat P kat motor?
ni along punya pasal lah
jatuh maruah kalau letak plat P tuh
bajet toll, last-last aku yang susah cisss
okay aku dah penat taip
paham-pahamkan je lah apa yang aku nak cerita
tak paham, sudah HAHA
okay penat, papai readerss :))


macam ni kot muka aku masa kena tahan pachii polis trafik
gambar berlatarbelakangkan ikan masin 

*bulan Ramadhan meggemukkan aku*

p/s : dilemma, nak pergi iftar 0610 or iftar todd. kena pilih satu je, takut duit kopak (=.=')

Wednesday, March 9, 2011

sudah 100 entry : ]

tahniah aku dah buat 100 entry untuk blog aku...hahhaha
entah ape yang aku tulis tah
hari nie aku pergi klinik Dr. Hamid merangkap bapak kawan aku
cam besties da aku ngan bapak dia nie,wat lawak selamba badak je aku
selalu bagi advice,pandangan untuk masa depan aku
TERIMA KASIH DR. HAMID
my lovely doktor gitu,hahahah
aku pergi sana sebab aku alergik
habis badan aku bengkak serta berpeta-peta


*********


Dr. :mane tengok bengkaknye?
aku : nie (aku sinsing baju)
Dr. :wawawa cantiknye peta..Malaysia mane
aku : tatau da maner satu Malaysia..
* kitorang gelak same-same *

************
aku da pergi da klinik 2 hari lepas,badan aku gatal-gatal.so pergila klinik
alih-alih dah 2 hari badan aku bengkak jadinye
tergaru-garu ( macam beruk pun ada dah )
Dr. Hamid kata dia tak pernah jumpa penyakit cam aku
yang tak boley blah record sebelom nie tahun 2002 , 2006, 2009
alergik gak
actually aku pun taktau aku alergik ape
tah ape yang aku makan
Dr. Hamid pon bagi la aku yang dos yang lagi tinggi dari yang sebelom nie
lagi ngantuk katenya
semoga aku cepat sembuh
* anum da ajak kua da *
* weekend nie ada edufair kat KLCC and Mid Valley *
nak pergi,cepat-cepat baik

* me,get well soon *
لي، والحصول على الشفاء العاجل