wordless sunday
Showing posts with label syukur. Show all posts
Showing posts with label syukur. Show all posts
Sunday, January 5, 2014
sometimes
labels:
biggie time,
colourful like rainbow,
fly,
friends,
nak duit,
sweet,
syukur
Wednesday, June 27, 2012
Sarah's Sport Day
Sarah's Sport Day
for special education kids
special education's friends
the teachers :)
READY???
kadang kala mereka lebih hebat dari kita
cuma kita yang memandang rendah pada mereka
pandang pelik, larikan diri dari mereka
biarkan anak kita tak bermain dengan mereka
kamu tak tahu, sebenarnya mereka
ISTIMEWA
*my one and only beautiful lil sis*
labels:
alhamdulillah,
biggie time,
colourful like rainbow,
education,
indah dan permai,
lucu tengok,
syukur
Monday, June 18, 2012
Happy Father's Day
selamat hari abah
aku panggil abah, korang?
angah sayang abah
abah, my hero
dalam banyak-banyak abah kat dunia ni, abahlah abah yang paling angah sayang
the one yang sangat memahami, sangat garang, tegas, caring, cool, sporting semuanya lahhh
aku kalau nak cari boipreng, nak macam abah aku
kenapa? kompem berduit :D
abah lah banker aku
hehehhe, sapa kot tahan anak macam aku
dah lah suka duit
bisnes aku modal abah, tapi untung aku :D
paham-pahamlah aku
bila shopping mulalah mulut aku nak tu nak ni
honestly, aku memang paling rapat dengan abah
bila aku ajak sesiapa orang rumah aku berlatih driving,
hanya abah je berani duduk sebelah aku
yang lain semua kecut
scary ke aku ni?
the one yang tak henti-henti mulutnya ingatkan aku pasal keselamatan masa driving
"bawak elok-elok, mata pandang cermin tengok depan"
aku ni boleh tahap agak manja dengan abah
sebab tu banyak sedara mara aku perli tempias sana
dok compare aku dengan along, perli aku
bila aku mengadu, kompem abah tenangkan aku
"buat lekk sudah, biar dorang kata apa"
aku ingat masa aku comel kecik dulu
abah selalu bawak aku beli whipped potato KFC sebelum hantar aku kat rumah cik ea'
hehehheheheh, whipped potato without gravy masa dulu lahh
abah jugaklah the one yang sapu air mata aku time bergaduh pasal basikal dengan along
pasal nak redah padang pergi sekolah agama petang
normal kebanyakannya, anak perempuan rapat dengan ayah
anak lelaki dengan mak
biasanya macam tu lahh
dulu masa kecik-kecik
abah panggil aku INTAN
lawak tak? heheheh
bila ingat balik serius lawak nama manja tuh
dulu abah suka no tepuk bontot aku sambil panggil aku intan
"intan abah, intan abah "
sampai la ni
ada satu biji tulang menda tah kat peha aku
mama kata tu abah punya pasal lah tu
bila aku tanya apa?
abah gelak diam je, rahsia~~
bila aku ada masalah kat sepintar
abah jumpa pengetua
cakap
"saya tahu anak saya macam mana, kalau dia marah dia hentak pintu, maknanya dia marah lah tu
tapi saya tahu dia anak yang baik, satu-satunya anak perempuan saya yang berakal, adik perempuannya pulak down syndrome, dia lah yang saya harapkan"
aku dengar record tu, and kompem aku leleh
aku ni kalau marah dengan abah
biasanya aku lawan takpon masuk dalam bilik tidur
and biasanya aku ego nak tegur abah
so aku buat bodoh gaya macam tak pernah gaduh
and tak lama pon sehari, dua hari elok dah
borak macam biasa
dulu aku lagi gelap dari sekarang
abah selalu marah jangan keluar rumah
dibalingnya topi keledar kat aku
tapi aku degil jugak, biasalah budak kecik
sekarang, nak keluar rumah pon malasss
doklah layan internet ni ha...
masa mama tak de kat rumah, pergi kursus
abah masak
aku ingat lagi bila aku kutuk nasi goreng hitam bapak aku
serius tader hati apatah lagi pandang nak makan
sekali rasa, eh? sedap pulak?
bravo!! *clapping hands
aku tahu abah risau dengan masa depan aku
apa nak jadi dengan aku
masuk Uni mana
aku amik course apa
aku tahu dalam busy dia doklah pikir pasal aku
apa aku nak kerja masa depan
aku tahu dia risauu
the one yang risau aku tak pandai masak, siang ikan
dok lah panggil aku suruh aku tengok demo siang ikan
macam mana lah nak kahwin nanti?
ye lah paling aku pro, masak nasi, tu je lah
kalau dapat result yang kurang memberansangkan
aku kompem bagitahu abah dulu
and kompem dia yang tenangkan aku
"takpe takpe cuba lagi"
masa aku Form 1
aku memang nak keluar dari Sepintar
abah bagi tempoh 7 hari stay kat Sepintar
dan dan la aku tujuh hari call rumah cakap dengan abah
and masa tu jugaklah bapak aku nangis
mama relaks je, abah yang lebih
datang setiap minggu jenguk aku, pujuk aku
the one yang paling risau dengan makan pakai aku
kat Sepintar dulu, abah yang beli makanan untuk aku
abah tahu aku susah makan
aku tak banyak makan
aku tak banyak makan nasi
abah lah yang belikan aku stok makanan semua
datang setiap minggu tanya "angah nak apa-apa tak?"
angah sayang abah
terima kasih abah untuk segalanya
angah mintak maaf atas salah silap angah
angah dah lah suka lawan balik cakap abah :')
semoga abah sihat selalu, diberi kesihatan yang baik dari Allah SWT
diberkati dan dipermudahkan Allah segala urusan kerjanya dan murah rezeki
SELAMAT HARI BAPA
i love you and always love you, forever
angah sayang abah
* angah sayang abah *
p/s : bergenang air mata aku masa typing
banyak cerita sebenarnya, keep it as a sweet memories between us
angah sayang abah
labels:
alhamdulillah,
best coz da sampai rumah,
biggie time,
family outing was great,
good job,
heart it,
love my family,
love SIHARA,
miss it,
syukur,
tak dapat rakam yang real
Sunday, January 1, 2012
hi 2012
first post in 2012
hai 2012
im still 18 yaww
sweet 18 :)
so, banyak la ter-hap-date kat twitter, facebook berbagai cakap
"happy new year''
"hi 2012"
dan sebagainya
tapi ada jugak orang kata tak elok sambut tahun baru
ada pro and cons
aku malas nak ulas
orang boleh pikiaq sendiri
(ya aku tau aku kedekkut)
act malas da nak type
thanx untuk kawan-kawan aku yang remind bab-bab benda islamic ni
***********
hi 2012
mesti semua orang ada azam baru or stick to azam lama
sebab tak dapat nak fulfill azam lama kan?
aku pulak
ada azam baru
aku nak sedaya upaya masuk RU University
tinggi gak cita-cita aku kan
aku tak mengharap besar mana pong
my azam 2012
*aku nak khatam Quran once again
* jadi anak and kawan yang baik :D
* make my bond with family and friends even tighter
* sedaya upaya masuk RU Univesrsity / pergi overseas
(walaupon aku ada hajat nak belajar kat UITM S.Alam je pong)
* and of course dengan jayanya keluar dari matriks :)
* make my business still go on and success $.$
* make more, more and more money
(kalau y'all rasa ada benda yang PATUT aku tambah, tell me yahh)
* nak mp4 and camera
so, banyak sangat ke azam aku?
havoc sangat ke?
vogue sangat ke?
is it so hiperbola?
tak tau boleh fulfiil yhose azam or not
we'll see, wait and see at the and 2012
may Allah bless me, family and friends in 2012
p/s : never imitate, create :)
kita hanya merancang tapi, Allah yang menentukan :)
hai 2012
im still 18 yaww
sweet 18 :)
so, banyak la ter-hap-date kat twitter, facebook berbagai cakap
"happy new year''
"hi 2012"
dan sebagainya
tapi ada jugak orang kata tak elok sambut tahun baru
ada pro and cons
aku malas nak ulas
orang boleh pikiaq sendiri
(ya aku tau aku kedekkut)
act malas da nak type
thanx untuk kawan-kawan aku yang remind bab-bab benda islamic ni
***********
hi 2012
mesti semua orang ada azam baru or stick to azam lama
sebab tak dapat nak fulfill azam lama kan?
aku pulak
ada azam baru
aku nak sedaya upaya masuk RU University
tinggi gak cita-cita aku kan
aku tak mengharap besar mana pong
my azam 2012
*aku nak khatam Quran once again
* jadi anak and kawan yang baik :D
* make my bond with family and friends even tighter
* sedaya upaya masuk RU Univesrsity / pergi overseas
(walaupon aku ada hajat nak belajar kat UITM S.Alam je pong)
* and of course dengan jayanya keluar dari matriks :)
* make my business still go on and success $.$
* make more, more and more money
(kalau y'all rasa ada benda yang PATUT aku tambah, tell me yahh)
* nak mp4 and camera
**************
havoc sangat ke?
vogue sangat ke?
is it so hiperbola?
tak tau boleh fulfiil yhose azam or not
we'll see, wait and see at the and 2012
may Allah bless me, family and friends in 2012
peace no war
*bertambah kecomelan aku*
(buang tabiat puji aku comel is out of my list for azam 2012)
*hi 2012, bye 2011*
p/s : never imitate, create :)
kita hanya merancang tapi, Allah yang menentukan :)
labels:
Add maths makes me crazy,
alhamdulillah,
best coz da sampai rumah,
cute,
friends forever,
fuhh,
kami kawan,
kawan2 sepintar terchenta,
love SIHARA,
merepek,
miss it,
miss u all,
syukur,
tiba2 alim
Sunday, December 25, 2011
the engagement day
bertunang jugak akhirnya mak cik aku :)
i'm glad
tapi dalam masa yang sama sebak kot
tak tau nape
aku rasa mak cik aku ni la yang sempoi
agak-agak da kahwin nanti sempoi dia hilang tak??
haahha
best kot mak cik aku nie
budak-budak ramai yang lekat dengan dia
aku jugak la termasuk sekali
bestnya, mak cik aku nie penah ada la seminggu aku merempat kat rumah bujang dia
siang kerja, aku sorang-sorang la kat rumah tu
and malam je
aku pong merayap la dengan dia
isi perut!!
heheheh
kedai mamak, thosai satu kenyang! heaven!
best *double thumbs up

mak cik aku ngan pachii akmal
tu lar, tunang mak cik aku
tu lar, tunang mak cik aku
pachii akmal ni pong
bawak rombongan tunang dia macam rombongan cek kiah naa
penuh kot rumah nenek aku
hantaran dari pachii kemal
oopss akmal
sama nama dengan cousin aku la, boy
hahaha
hantaran dari pihak kami
aku memang suka kalau bab-bab seni ni
ada la gak sikit aku tolong
family potrait
korang tengok tangan baim tu
da penat pujuk baru nak peluk aku
(gataii tak aku?)
gambar kami 3 beradik dengan cik dayu
muka cited je hahahha
nie gambar formal and candid
siap semua dah
nie pong tak cukup korum ni
ada yang tak boleh datang
busy la kan
da dewasa , hahah
aku comel+ribena legitteeww
aku nampak cun + comel kan
baju krim mama plus shawl kat jalan tar
ada rasa bengkek tak aku puji diri
heheheh
CONGRATULATION FOR YOUR ENGAGEMENT
(sebakk la pulakk)
*awe sayang cik dayu*
p/s : sorry readers, da lama tak update blog
makin busy y'know
well GO GO UPS
labels:
alhamdulillah,
biggie time,
colourful like rainbow,
family outing was great,
heart it,
love my family,
nenek saya panggil saya HAWA YOK,
sweet,
syukur,
takmau kahwin
Wednesday, November 23, 2011
happy birthday ibrahim
happy birthday Muhammad Ibrahim
may Allah bless you
semoga apa yang ib buat akan dapat keberkatan dari Allah
semoga hidup ib diberkati Allah
AMIN..
muka innocent adek aku zaman dolu-dolu

di-snap oleh adek aku sarah kat piring gambar holiday kat Langkawi
aku rasa nie sarah yang snap

lencana tu pong aku ada lagi sampai la ni
aku pon ada baju sukan tu :)

happpyy jee muka adek aku

hensem la sangat
ini mission ib
jaga adek :)
kita adik-beradik sama-sama jaga

empat bersatoo :D

SIHARA :)
gambar raya tahun nie, tak boleh blahh
jaga adek :)
kita adik-beradik sama-sama jaga

empat bersatoo :D

SIHARA :)
gambar raya tahun nie, tak boleh blahh
angah sayang ib :)
malu pulak aku, kalau adek aku tengok blog aku nie =='
# dengar cakap abah ngan mama
# ib kata nak jaga adek, belajar sungguh-sungguh
# kalau ib belajar sungguh-sungguh, nanti mama dan abah tua, senang nak jaga
angah pon nak jaga mama,abah and adek <3 kita sama-sama jaga :')
# kalau angah marah ib, sorry ehh?
tapi ko selalu buat aku annoying dengan ko =='
# dengar cakap along dengan angah ( tapi dengar yang baik je )
#selalu tolong mama and abah
#make our family proud, SIHARA proud :)
# angah sayang ib
p/s : angah tak penat fikir ape la nak bagi ib :)
bagi kasih sayang nak?
heheeh
labels:
cute,
family outing was great,
HB,
love my family,
love SIHARA,
rindu,
sayang mama,
sweet,
syukur,
terasa diri kami comel
Saturday, November 5, 2011
syukur Alhamdulillah
Alhamdulillah
lepas habis je PSPM aku kat rumah cik lempok
sujud syukur aku bila aku ingat PSPM da habis
summary aku jawab exam
physics
DAMN!! i like you but no help at all
kau bayangkan satu sem 15 chapter
and time exam sepatah haram formula dia tak bagi
ingat aku komputer?
chemistry
soalan memang lain dari yang lain, aku rasa nak menangis mengenangkan past years and exercise yang aku buat..dan-dan tahun nie semua soklan high level
mathematics
the most-EST i like la, nak meroyan pon ada ni ha..
NO COMMENT
science computer
quite okay, but i hate the moment when i had to push myself calculated 16 'to the powers of what the hell'
and no calculator,, thats DAMN
hebakk takkk??
baru aku tahu betapa susahnya matriks
and betapa orang salute a.k.a tabikk budak 4 flat matriks
gilo mu??
aku bukan budak pandai,, aku rasa nak give up je time tu
tapi ramai yang support aku teroskan hawa teroskan
SEMANGAT SEMANGAT SEMANGAT
tapi aku mengharapkan yang terbaik..
amin..
*terima kasih, sekian*
p/s : aku rasa nak amik PDT (program dua tahun)
its better i think, but..
labels:
alhamdulillah,
syukur,
takut malu sedih,
TENSION
Friday, April 29, 2011
autisme
okay,hari nak cerita pasal betapa bersyukurnya kita jadi manusia normal
intro aku mungkin agak melankolik kay?
maksud aku normal,
biasa tanpa ada sebarang kecacatan
aku tahu mana ada manusia yang sempurna
aku nak kita semua bersyukur sebab kita takdak sebarang kecacatan
kurang akal,cacat kaki,tangan,bisu atau segala jenis 'down'
aku tak malu untuk mengaku
"ye,saya ada adik cacat, down syndrome"
malahan aku dan keluarga bersyukur
terima kasih YA Allah
*********
nak dijadikan cerita
semalam la kan?
28 April 2011
aku jadi sukarelawan untuk Pendidikan Khas Sekolah Rendah Batu 9
( sekolah aku dulu )
okey lupa nak beritahu!
mak aku cikgu pendidikan khas dan adik aku down syndrome
so,mak aku ajar dia jugak lar
aku nie tukang ambik gambar je
sebab aku bosan duduk rumah aku ikut la jadi volunteer
*********
kami pergi Sekolah Pengkalan Permatang
lawatan tengok sekolah pendidikan khas kat situ
GILA BABUN HEBAT
kenapa aku cakap camtu?
aku pon tak mahir mana nak buat pizza?
aku tak reti pon nak buat jahitan manik? ( aku tahu basic je)
aku tak tahu pon nak ikat segala bagai untuk buat gelang manik?
bagi aku mereka HEBAT
siap buat bisnes kot
sepotong pizza RM1.00 ( ye kot?)
dah lar buat buat bisnes siap sumbang kat sekolah
DAEBAK!!
***********
cerita yang nie seram sikit le
ada seorang budak penyakit autisme student sekolah nie
cerita lanjut autisme dan link autisme dan ini juga untuk lebih mendalam
untuk readers yang nak baca engilsh punya,ni linknyer
aku mintak tolong uncle google O.0 and dapat wiki punya
aku pergi SMKPP

ada seorang budak autisme
aku dengar nama dia cikgu di panggil 'cikkun'
budak nie chinese kay?
ada la budak sekolah mak aku nie (aisyah namanya sakitnya slowlearner n grower)
datang dekat dengan dia
cikkun nie tengah khusyuk lagi tawadhuk buat gelang manik dia
nampak macam normal je budak nie
tapi 'air yang tenang jangan disangka tiada buaya'
aisyah nie terpegang bahu dia
dia rasa terganggu
sekali dia hentak meja mengamuk
pastu siap cakar tangan dia
cikgu dia pon tenangkan lar
" nie nasib baik cakar kuku je,mak dia kata kalau kat rumah siap kelar tangan pakai pisau "
berderau darah aku tengok budak nie
dengan dua biji mata aku tengok tangan dia babun banyak kesan kelar
dan budak nie suka tengok darah cikgu tu kata
dia punya pain receptor kurang atau mungkin takde
gila seram aku tengok
kalau dia tengok darah,dia akan laughing happily
like nothing was happened
GILA TAKK?
ada orang tapi segelintir mabuk darah bila tengok darah?
tapi budak yang autisme nie boleh gelak ala-ala party tengok darah
***********
tapi diingatkan,tiada manusia yang sempurna
mungkin dia kacak/cantik tapi tiada budi bahasa
mungkin dia cacat tapi muka hensem
( budak autisme kebanyakannya hensem dan bijak)
yang normal mungkin tidak setanding mereka
sebab itu mereka digelar
ISTIMEWA
*angah sayang adik*
p/s : aku jumpa fawwaz adik huda kat sane
dekat SMKPP tu lar..
HAHA :D
act aku ada gamabr tangan kelar budak cikkun nie sekali muka dia tapi
bapak aku bawak kamera pergi Melaka..
nanti bapak aku balik aku post gambar diorang dan lawat aku sekali tu
labels:
cuak,
its a pleasure to know you,
syukur
Wednesday, March 23, 2011
alhamdulillah
aku nak cerita pasal result aku
yap , i admit it
aku bukan budak pandai
tapi syukur
dan amat tak sangka dan sedih juga
aku target lagi sikit sebenarnya
subjek yang aku target tak berapa nak dapat
subjek yang aku tak target melambung tinggi
aku feeling gak mula-mula
tapi , aku terserempak ngan sorang budak nie
anak murid bapak aku
terjojol biji mata aku 6 GAGAL
gila ape..even bagi aku susah tau nak gagal
maybe sekolah lain-lain sebab aku sekolah kat sekolah yang bijak lestari
bila aku fikir balik
ada orang lagi teruk dari aku rupanya
Alhamdulillah aku takde gagal
walaupun aku ada target gagal ( biology )
Alhamdulillah..
tahniah untuk kawan-kawan 0610 aku
yang ajar aku dah tentu mentor aku n congrats diorang straight A
" Allah takkan bagi sesuatu dugaan kalau hamba itu tak mampu nk memikulnya "
aku pegang benda ni sekarang
InsyaAllah aku cuba perbaiki diri aku untuk masa akan datang
dan aku target tyme nie tak berapa nak berjaya
masa akan datang aku try dan InsyaAllah akan berjaya
" YA ALLAH, ampunkan dosa-dosaku dan bantulah serta berikanlah aku kejayaan agar mudah aku menjaga adik bongsuku apabila aku dan adikku dewasa kelak dan dan berikanlah kesenangan kepada keluarga aku untuk menghadapi segala dugaan yang menimpa dariMu "
AMIN
jaga adik aku tu salah satu mission dalam hidup aku
* i'm okay , and lama-lama akan bertambah lagi okay*
p/s : hahah..memang aku taknak bagitau result aku
sikit je yang tahu , sebab aku bukan budak star!
doakan aku eh? terima kasih daun keladi : )
Subscribe to:
Posts (Atom)













